top of page

ניקוי חלונות במטבח - כתמי שמן על החלונות

Updated: Apr 19, 2023

ניקוי החלונות במטבח על פי רוב, הוא ניקוי שדורש הסרת כתמי שומן ושמן שנדבקו לחלונות בעקבות בישולים, טיגונים, רחיצת כלים ויתר לכלוכים שמותזים ומוצאים את דרכם אל החלונות שלנו. כיצד מנקים חלונות מטבח ואיך אפשר לשמור שהם לא יתלכלכו באופן דרסטי?


החלונות במטבח


ברוב הדירות או הבתים, ניתן למצוא את החלונות שבמטבח באזור הכיריים. הסיבה לכך היא כדי שכאשר מתבצע טיגון או בישול, יוכלו האדים לצאת החוצה ובכך, המטבח והבית, לא יתמלאו באדים. עם זאת, לא פעם אנו שוכחים לפתוח את החלונות, או משאירים אותם סגורים כדי שלא ייכנס קור, כמו בחורף למשל ובזה, אנו תורמים להיווצרות של כתמים על החלונות. בד"כ, החלונות במטבח מתמלאים בכתמים שמקורם בשמן, שומן, חומר ניקוי שמותז מאזור הכיור וכדומה.


ניקוי חלונות לבית
ניקוי חלונות המטבח

ניקוי חלונות המטבח


ובעצם, על פי האמור עד כה, אנו כבר מתחילים להבין שניקוי חלונות המטבח שונה במעט מניקוי החלונות ביתר חלקי הבית, שבהם ניקוי החלונות הוא בעיקר מפני אבק, טביעות אצבעות ולכלוך כללי. ועל כן, כאשר באים לנקות את חלונות המטבח, מומלץ ב ד"כ להשתמש במסיר שומנים קר, שאותו יש להתיז על החלונות ועליו, כדאי לרסס חומר ניקוי חלונות ואח"כ לנקות את החלונות עם נייר סופג. ניתן לחזור על הפעולה מספר פעמים עד שהחלונות נקיים לגמרי. עם זאת, כדי שניקוי החלונות יהיה ברמה הגבוהה ביותר, צריך לא פעם גם להשתמש בסכין מיוחדת לחלונות (סקרייפר) מהסוג הדק ביותר ובאמצעותה, ניתן לגרד את השומן והלכלוך עד שהחלון נקי באמת


לשמור על החלונות במטבח מפני לכלוך


בכדי לשמור על חלונות המטבח נקיים, מומלץ תמיד לפתוח אותם בעת בישול או טיגון ועל ידי כך, אנו לא מאפשרים ללכלוך לדבוק בהם. דרך נוספת לשמירת חלונות המטבח, היא על ידי וילון מיוחד שאפשר להחליפו מידי פעם וכך, הוילון סופג את הלכלוך ולא החלונות. אם מדובר על וילון יקר יחסית, הרי שניתן להסירו מידי תקופה ולכבסו. אם אנו בוחרים לעשות שימוש בסוג של וילון זול, אז ניתן להחליפו מידי תקופה ולהשליך את הוילון המזוהם לפח האשפה.


שימו לב, שגם חלקים אחרים הקשורים בחלון, נוטים לספוג לכלוך רב הקשור בשמן ובשומן, כמו למשל הפרופיל של החלון והמסילות. כדי לנקות את הפרופיל ואת המסילות, כדאי גם אותם לנקות במסיר שומנים קר שאותו מתיזים ולאחר זמן מה מנגבים. למסילות, ניתן לשפוך בנוסף מים רותחים ובעצם, יחד עם מסיר שומנים וקרצוף, המסילות תחזורנה להיות נקיות יחסית, אבל לא תמיד ניתן להגיע לתוצאה המיטבית ביותר, במידה ובה הן כבר מלוכלכות בצורה שגרמה להן נזק וללכלוך שלא יוצא עוד.

bottom of page