top of page

שיטות לניקוי חלונות בגובה - אוסמוזה הפוכה - סנפלינג - במות הרמה ומנופים

לביצוע של עבודת ניקוי חלונות גבוהים בבית פרטי, בניין או כל מבנה אחר, יש מספר דרכים. הידועות שבהן הן שיטת הסנפלינג או ניקוי באמצעות במת הרמה\מנוף, אך כמו כן, ניתן לבצע עבודה כזו, של ניקוי חלונות גבוהים בבית או בכל מבנה אחר, על ידי מוטות טלסקופיים הנפתחים עד גובה של 20 מטר (קומה חמישית לערך) כאשר מוטות אלו מחוברים למכונת אוסמוזה הפוכה המזקקת ומטהרת את המים.


ניקוי חלונות בסנפלינג


ניקוי בשיטת הסנפלינג, היא דרך לניקוי לחלונות גבוהים, על ידי גלישה בחבלים מיוחדים וציוד ייעודי, שבאמצעותם יכול מנקה החלונות הגולש בחבלי הסנפלינג, לרדת קומה אחר קומה ולנקות את החלונות בכל קומה שאליה הוא מגיע. לשם ביצוע עבודה זו, יש צורך בהכנה של השטח, הדורש נעיצת יתדות בגג הבניין ולאחר מכן, הכנת הציוד בשטח, לשם הגלישה. דרך זו של ניקוי חלונות גבוהים היא בטוחה עד מאוד יחסית, על אף שהיא נדמית לאנשים כפעולה מסוכנת. עם זאת, כמעט ולעולם לא מתרחשות תאונות בניקוי חלונות בגלישה בסנפלינג, שכן, הציוד המיועד לעבודה זו, הוא בטיחותי ומיוחד לשם ביצוע העבודה הזו, הכוללת גם חבלי ביטחון. ובכל זאת, יש גם מספר חסרונות בצורת עבודת ניקוי החלונות הזו, שאינה מאפשרת לנקות חלונות נישה (השקועים בקיר הבניין) או במקרה שבו הגג סוכך על המבנה ולא מאפשר ירידה שמנגישה את החלונות, למנקה.


ניקוי חלונות בבמת הרמה\מנוף


בנוסף לשיטת ניקוי החלונות בסנפלינג, ניתן גם לנקות חלונות על ידי במת הרמה או מנוף, שמקרבים את מנקה החלונות למבנה ואל חלונותיו וכמו בסנפלינג, גם שיטת ניקוי חלונות זו, דורשת רישיון עבודה בגובה. כמו כן, יש צורך בהשכרת מנוף או במת הרמה לשם ניקוי חלונות גבוהים במבנה, מה שעלול לייקר את העבודה כאשר אין אפשרות להביא לניקוי החלונות בדרכים אחרות. במידה ובה מדובר בבמת הרמה, הרי שמנקה החלונות שולט על הבמה הנעה ממקום עגינתו והוא יכול להסיע אותה ממקום למקום, גם כאשר הוא נמצא בגובה רב. ההבדל בין עבודת ניקוי על במת הרמה לניקוי עם מנוף הוא מגבלת הגובה. במת הרמה מאפשרת ניקוי עד גובה של 30 מטר לערך בד"כ, לעומת מנוף שיכול להגיע לגובה רב יותר ומאפשר ניקוי חלונות גבוהים יותר מאשר ניקוי באמצעות במת הרמה. כך שאם מדובר על ניקוי חלונות בבניין שמתנשא לגובה רב יחסית, במת ההרמה לא תעזור ויהיה צורך במנוף, לשם ביצוע העבודה. לעומת זאת, לא פעם, יש צורך בבמת הרמה כאשר צריך לשנע את מנקה החלונות לאזורים שאינם נגישים וזאת באמצעות זרוע המנוף הגמישה, כי היא זו שיכולה להניע את המנקה למקומות שאליהם לא ניתן להגיע, על ידי מנוף.


ניקוי חלונות באוסמוזה הפוכה


שיטת ניקוי החלונות באוסמוזה הפוכה, היא שיטה חדשנית יחסית, הכוללת מכונת אוסמוזה שמטהרת את המים, ומוטות טלסקופיים שנפתחים לגובה רב. לציוד הזה מתלוות גם מברשות מיוחדות לשם ביצוע עבודת ניקוי החלונות. בד"כ, בשיטה זו של ניקוי חלונות באוסמוזה הפוכה, ניתן להגיע לחלונות שנמצאים בגובה של עד 20 מטר והיא מעולה לבניינים נמוכים ועתירי חלונות. כמו כן, שיטה זו נוחה וטובה לניקוי חלונות השקועים בקיר הבניין (חלונות נישה וחלונות כוורת) ושאליהם לא ניתן להגיע באמצעות גלישה בסנפלינג. בדרך זו של ניקוי חלונות במוטות טלסקופיים, נהוג לחבר מקור מים למכונת האוסמוזה, והמכונה בעצם מנקה את המים הללו מצד אחד, ומצד שני, היא מזרימה מים טהורים שזורמים אל שפריצרים במברשות המיוחדות. המברשות, נעוצות בקצה של מוט טלסקופי ייעודי שנשלף עד לגובה הרצוי וכך, יכול מנקה החלונות לשפשף את החלון ולהשפריץ עליו מים מהמברשות, עד שהחלון נקי ושקוף וכשהוא מתייבש, הוא נותר מנצנץ ברמה הכי גבוהה שיש, שכן, המים שעליו לא מכילים שום מינרל או מלחים שהם על פי רוב אלו שמותירים כתמים על גבי החלון.


סיכום


לכל אחת מהשיטות המוזכרות לניקוי חלונות גבוהים, יש יתרונות וחסרונות ובעצם, צריך לדעת להתאים לכל עבודת ניקוי חלונות, את השיטה המתאימה לה, לשם ניקוי החלונות. יש מבנים שעדיף לנקות בסנפלינג, יש חלונות שהדרך הנכונה לנקותם היא באמצעות במת הרמה\מנוף ויש חלונות שיהיה עדיף לנקות, על ידי אוסמוזה הפוכה. כמו כן, ניתן לשלב בין השיטות ובהתאם, נותן שירות מקצועי, יוכל לדעת ולהתאים את דרך ניקוי החלונות הטובה ביותר עבור המבנה, בעיקר כשמדובר בחלונות גבוהים, שלא ניתן לנקותם בדרך הקלאסית או באמצעות סולם. אצלנו ב"שקוף ניקוי חלונות", תוכלו לקבל פרטים בנוגע לניקוי החלונות במבנה שלכם, בדרך הנכונה ביותר והזולה ביותר, שלאחריה החלונות במבנה שלכם ינצנצו ויהיו שקופים ונקיים, למשך זמן רב. נשמח לתת לכם שירות



ניקוי חלונות בגובה באוסמוזה הפוכה
ניקוי חלונות אוסמוזה הפוכה לניקוי חלונות גבוהים

bottom of page