top of page

תריסים לבית - כן או לא?

"תריס", זוהי המצאה ישראלית ובעיקר, תריסי אשנבים, שידועים כהמצאה שיש רק בישראל ואין עוד מדינה בעולם בה ישנם, תריסי אשנבים. לא מעט אנשים שעומדים לבנות בית, לא יודעים אם לתכנן תריסים במבנה או לא. אז קבלו כמה טיפים בנושא זה, בנוגע להחלטה או ההתלבטות של האם להוסיף תריסים לחלונות או לא במסגרת עיצוב פנים של המבנה


מבחינה אסתטית


יש שחושבים שתריס יכול להיות יפה למבנה שלהם ולהוסיף לו מבחינת נראות ויש שחושבים שלא. וניתן לראות היום בישראל בתים פרטיים רבים שבעלי הבית שבהם החליטו להותיר את המבנה ללא תריסים. עם זאת, כדי להחליט מראש איך ייראה המבנה עם תריסים או ללא תריסים, אפשר בזמננו לקבל הדמיה ממוחשבת של המבנה כך או אחרת ולהחליט. כלומר, שכדאי ועדיף להגיע להחלטה זו לא רק על פי הדימיון או ה"פנטזיה", על הבית שיהיה ללא תריס, ובעצם, ההיעזרות בהדמיה ממוחשבת היא הדרך הנכונה להגיע להחלטה מסוג זה. מומלץ בחום בזמן תכנון ועיצוב הבית, לבקש אופציה של הדמיה ממוחשבת על האופן שבו ייראה הבית אם תוסיפו למבנה תריסים או לא וכך, לבחור בהתאם, כיצד תפעלו בנידון.


סוגי תריסים


ע"פ רוב, ההחלטה אם לשים תריסים בבית או לא, נוגעת בעיקר לבתים פרטיים אך לא רק. ישנן גם לא מעט דירות שבעליהן החליטו להסיר את התריסים או לא להוסיפם מראש ובכל מקרה, אם כבר הוחלט על מבנה עם תריסים, אז הרי שיש כמה סוגים של תריס שיכולים להוסיף לנראות של הבית ולגרום לו להיראות כזה או אחר. התריס היוקרתי ביותר נקרא "רפרפת" וזהו תריס מסוג צלון, שתלוי על חוטים, כך שהוא מחובר למערכת החשמל ונשלט על ידי הבעלים שיכול לסובב את הרפרפות, להרימן ולקבוע את מידת הצל או האור שיחדרו למבנה, אלו הם תריסים הנחשבים על פי רוב יוקרתיים ועלותם היא הגבוהה ביותר לעומת יתר סוגי התריסים.


הסוגים האחרים של תריס שנפוצים הם תריסי גלילה חשמליים או לא חשמליים, שמספקים הגנה למבנה, וכמו כן, ישנם תריסי אשנבים מסוגים שונים, שגם ניתן לקחת בחשבון ולהגיע להחלטה איזה תריס כדאי להתקין במבנה. תריסי גלילה ותריסי אשנבים נחשבים לזולים יותר מתריסי רפרפת אך הם יציבים יותר ועלות של קלקול בהם היא נמוכה הרבה יותר מעלות קלקול המתרחש בתריסי רפרפת, בעלי מנגנון חשמלי עדין וכשהם עצמם גם כן ידועים כעדינים וככאלו שיכולים לגרום לבעיה שתדרוש תיקון או סידור התריס, במקרה של תקלות. קחו בחשבון את העלויות הללו ואת האופן בו ייראה המבנה שלכם עם תריס מסוג זה או מסוג אחר.


הגנה על החלונות ועל הפרטיות


תריסים, מוסיפים הגנה לבית לא רק מפני חדירה של גנבים לתוכו אלא גם ברמת הפרטיות, כך שהבית לא יהיה חשוף לרחוב או לשכנים אחרים ובכך, יכולים דיירי הבית להרגיש חופשי במבנה שלהם, במידה והוא בעל תריסים. עם זאת, בבתים פרטיים בד"כ לא צריך הגנה מבחינה זו של פרטיות ולכן יש בעלי בית לא מעטים שבוחרים להותיר את המבנה ללא תריס. ובכל זאת, כאשר מדובר על בית שבו אין תריסים המגנים על החלונות, יש לקחת בחשבון שהזכוכיות של החלונות יתלכלכו באופן תכוף יותר ועל כן, יש צורך לדאוג לתחזוקה שוטפת של ניקוי החלונות, על מנת שלא יתלכלכו ויצברו אבנית. חלונות שאינם מוגנים בתריסים נוטים להתלכלך יותר באופן יחסי וכשלא דואגים לניקוי שוטף, מתגבשת על הזכוכית אבנית שעלול להיות קשה להסירה ועבודת הניקוי של החלונות עלולה להתייקר אם צריך להסיר מהם אבנית. לפיכך, עשו את השיקולים הנכונים לכם מבחינות אלו של נראות המבנה, הסוג של התריס שתרצו או לא תרצו להוסיף וכאמור, את עניין ההגנה, ניקוי התריסים והפרטיות הנדרשת לכם. נשמח לסייע לכם בכל שאלה, עצה או פרטים אחרים אם בנוגע לתכנון המבנה ואם בנוגע לניקוי ב 054-77-94-68-4 - פשוט שקוף



ניקוי חלונות ותריסים בשקוף
שקוף ניקוי חלונות ותריסים


bottom of page